Updates

FloraXchange presenteert plannen komend jaar tijdens exporteursmiddag

Gepost op 17 mei 2018 door Lisa Janssen

Om de exporteurs op de hoogte te brengen over de plannen en ontwikkelingen van FloraXchange is op woensdag 16 maart een exporteursmiddag georganiseerd bij Opti-flor in Monster. Belangrijkste besproken onderwerpen: de efficiëntie die FloraXchange gaat bieden d.m.v. een inkoopdashboard, het feit dat het platform eindklanten niet direct toe laat op FloraXchange en data governance.

Bekijk update

Reactie column Boomkwekerij

Gepost op 20 maart 2018 door Merel Barendse

De blog in de Boomkwekerij over kleine bestellingen slaat de spijker op zijn kop.

Bekijk update

Storing 19 maart 2018

Gepost op 19 maart 2018 door Martijn van Andel

Vanmiddag rond 14:40 werden wij getroffen door de de grootste storing die we tot dusver hebben meegemaakt. Ondanks het feit dat de meeste zaken dubbel zijn uitgevoerd en er voldoende capaciteit is om alle aanvragen snel te kunnen verwerken, hebben we toch voor langere tijd uitval gehad van meerdere diensten die FloraXchange aanbiedt.

Bekijk update

FloraXchange verwelkomt 2.000.000ste bezoeker

Gepost op 16 februari 2018 door Lisa Janssen

Op woensdag 14 februari 2018 werd de 2 miljoenste bezoeker verwelkomd op FloraXchange. Ben je benieuwd hoe de groei naar 2 miljoen bezoeken is verlopen?

Bekijk update

Strengere wachtwoordeisen op FloraXchange

Gepost op 14 februari 2018 door Lisa Janssen

Bij FloraXchange vinden we het belangrijk dat jouw gegevens (zoals transactiegegevens, prijzen etc.) goed beschermd zijn. Daarom gaan we werken met strengere wachtwoordeisen.

Bekijk update

Bestellijsten voor eindklanten

Gepost op 4 december 2017 door Ruud Schuurman

Eén van de voordelen van de eindklantmodule is: dat je als koper met digitale offertes kunt gaan werken waarop de eindklant direct kan bestellen. Benieuwd hoe deze bestellijsten werken?

Bekijk update

Wat betekent Floriday voor exporteurs?

Gepost op 1 november 2017 door Merel Barendse

In de week van de Trade Fair gaat de eerste versie van Floriday live. Jullie als exporteurs zullen echter weinig directe veranderingen zien maar Floriday biedt jullie als exporteur wel kansen.

Bekijk update

Goed beeldmateriaal wordt steeds belangrijker

Gepost op 24 oktober 2017 door Tanja Duijvesteijn

Steeds vaker zetten exporteurs foto's van FloraXchange direct door naar hun eigen webshop. De foto’s die jullie aanbieden worden in deze gevallen direct getoond aan de eindklant en zijn dus direct mede bepalend voor een eerste aankoop. Het wordt steeds belangrijker om goed beeldmateriaal te hebben. Wij willen jullie hier graag mee helpen.

Bekijk update

Eindklantmodule nu beschikbaar voor alle FloraXchange kopers

Gepost op 27 september 2017 door Ruud Schuurman

FloraXchange wil digitaal orderen stimuleren en de samenwerking tussen koper en klant nog efficiënter laten verlopen. Daarom is de eindkklantmodule nu beschikbaar voor alle FloraXchange kopers.

Bekijk update

FloraXchange gaat kwaliteit data nog meer verhogen

Gepost op 11 augustus 2017 door Lisa Janssen

Op FloraXchange wordt veel data binnengehaald vanuit verschillende hoeken. Een groot deel van deze data wordt door gebruikers handmatig ingevoerd. Dit betekent dat er een kans is dat deze data niet voor 100% klopt. Een menselijke fout is immers snel gemaakt. Om het dataverkeer en de communicatie tussen kweker en koper efficiënter en makkelijker te laten verlopen gaat FloraXchange zich inzetten om de kwaliteit van de data, zoals transporthoogte, te verbeteren.

Bekijk update

Uitkomsten communicatieonderzoek

Gepost op 28 juli 2017 door Lisa Janssen

Alweer een tijdje geleden ben ik bezig geweest met een onderzoek onder de gebruikers van FloraXchange. Dit onderzoek ging over hoe FloraXchange de communicatie naar de kwekers en exporteurs toe nog meer kan verbeteren. Om de mening van de kwekers te achterhalen is een enquête verstuurd, deze is door 198 kwekers ingevuld. Om de mening van de exporteurs te achterhalen zijn een aantal interviews gehouden met verschillende exporteurs. Bekijk hier de uitkomsten van het onderzoek.

Bekijk update

Prijzen berekenen voor weeklijsten?

Gepost op 20 juli 2017 door Jefry van den Hoeven

Vijf jaar geleden is FloraXchange gestart met de weeklijst. Deze functionaliteit is geboren uit de frustratie van de exporteur dat er geen betrouwbare data te vinden was in aanbodsbanken. Vanuit kwekers krijgen we nog wel eens de kritiek dat het invullen van de weeklijsten een behoorlijke klus is. We zijn daarom op zoek naar een extra optie om weeklijsten automatisch te laten invullen gebaseerd op een calculatie, zou dit voor jou kunnen werken?

Bekijk update

Innovatie stimuleren met de juiste standaarden

Gepost op 14 juli 2017 door Leon van Schie

Het verspreiden van codelijsten in de sector gebeurt nog op een ouderwetse manier die de innovatie remt.

Bekijk update

Royal FloraHolland en FloraXchange bundelen krachten in één digitaal platform voor kwekers

Gepost op 23 juni 2017 door Merel Prins

Het digitaliseren van de sierteeltsector krijgt een impuls door een samenwerking tussen Royal FloraHolland en FloraXchange.

Bekijk update

Dit is hoe je ook planten kunt kopen in de digitale wereld

Gepost op 1 juni 2017 door Jan van der Lans

Wekelijks krijgen wij telefoontjes van kwekers en kopers die aangeven dat de bestellingen te klein zijn en dat er niet geleverd kan worden voor de opgegeven prijs op de week- of termijnlijst. Om te zorgen dat dit efficiënter gaat verlopen zet ik hieronder 8 tips op een rij voor jou als koper.

Bekijk update

FloraXchange gaat digitaal orderen verder stimuleren

Gepost op 12 mei 2017 door Jefry van den Hoeven

Het gebruik van Florecom orderberichten om digitaal bestellingen van exporteurs in de software-systemen van kwekers te krijgen is de laatste jaren enorm toegenomen. Deze bewezen standaard scheelt handmatige invoer en is minder foutgevoelig dan telefonische orders. In de praktijk blijkt echter dat maar een gedeelte van de kwekers een softwarepakket heeft dat deze berichten kan verwerken. Om het voor exporteurs en kwekers toch mogelijk te maken om digitaal te bestellen, heeft FloraXchange een nieuwe feature ontwikkeld: de OrderInbox. Exporteurs kunnen hier hun digitale bestellingen naar toe sturen en de kweker kan deze online afhandelen, zonder eigen software.

Bekijk update

Push-notificaties

Gepost op 24 februari 2017 door Jefry van den Hoeven

Binnen FloraXchange zijn we aan het testen met zogenaamde ‘push-notificaties’. Met deze notificaties kunnen we gebruikers sneller attenderen op belangrijke zaken die aandacht verdienen. Zo kan FloraXchange bijvoorbeeld een notificatie sturen op het moment dat er een order geplaatst is of dat er een persoonlijk bericht voor jou is.

Bekijk update

Team Green Mido ontvangt live bestellingen van eindklanten

Gepost op 16 februari 2017 door Ruud Schuurman

Eind 2015 is Team Green en Midoplants (Frankrijk) in samenwerking met FloraXchange gestart met de directe in- en verkoop via FloraXchange. Hierdoor kunnen klanten van Midoplants nu via FloraXchange direct bij de kweker bestellen.

Bekijk update

OrderInbox voor kwekers

Gepost op 8 februari 2017 door Jefry van den Hoeven

Het gebruik van Florecom orderberichten om digitaal bestellingen van exporteurs in de software-systemen van kwekers te krijgen is de laatste jaren enorm toegenomen. In de praktijk blijkt echter dat van alle FloraXchange kwekers maar de helft een software pakket heeft dat deze berichten kan verwerken. Om het voor kopers én kwekers toch mogelijk te maken om digitaal te bestellen, heeft FloraXchange een nieuwe feature gebouwd: de OrderInbox.

Bekijk update

Dit is hoe je ook planten kunt verkopen in de digitale wereld

Gepost op 2 februari 2017 door Jan van der Lans

Wekelijks krijg ik telefoontjes en mailtjes van kwekers met de vraag hoe ze het beste hun planten kunnen aanbieden om verkopen te genereren. Om iedere kweker van het beste advies te voorzien, zet ik mijn tips voor jullie op een rij.

Bekijk update

Ons waarnemend oog: Beeldherkenning is de toekomst

Gepost op 3 januari 2017 door Moelai Kessing

Toen Google met het grote nieuws kwam dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van een softwaretool die beelden herkent, zag ik de techneuten van FloraXchange een sprongetje van geluk maken. De Cloud Vision API is inmiddels al klein jaar geleden uitgebracht en zodanig verbeterd (lees: bètaversie) dat ook wij het niet konden laten om de intelligente techniek toe te passen binnen FloraXchange en verdere plannen te creëren. We wisten het stiekem al, maar nu zijn we ervan overtuigd: beeldherkenning is dé toekomst!

Bekijk update

Nieuwe optie om te groeperen op uiterste besteltijd

Gepost op 13 december 2016 door Jefry van den Hoeven

Zodra er een bestelling wordt geplaatst op FloraXchange, kan het platform de bestelling versturen middels een digitale order. Aangezien de meeste bestellingen op FloraXchange niet gebundeld worden, maar direct worden besteld, heeft FloraXchange al geruime tijd de mogelijkheid om orders te groeperen. In overleg met FleuraMetz en de kwekers waarmee zij via het platform zakendoen, hebben wij een extra vorm van groeperen toegevoegd.

Bekijk update

Mogelijkheid om levertijdenset van kopers in te stellen

Gepost op 12 december 2016 door Jefry van den Hoeven

Vanaf het moment dat kwekers hun aanbod digitaal kunnen opvoeren zijn de levertijdensets een begrip geworden. Met een levertijdenset kan een kweker aangeven hoe laat er uiterlijk besteld moet worden om tot een bepaalde aflevertijd te komen. Deze levertijden zijn over het algemeen afhankelijk van de locatie waar de goederen geleverd moeten worden.

Bekijk update

FloraXchange zet platform middels API open voor softwareleveranciers

Gepost op 6 december 2016 door Moelai Kessing

FloraXchange richt zich steeds meer op de realisatie van een open platform om de ketenspelers efficiënter met elkaar te laten samenwerken. Daarom heeft het bedrijf een API ontwikkeld om softwareleveranciers beter aan te sluiten op de nieuwe ontwikkelingen die binnen het platform worden doorgevoerd.

Bekijk update

FloraXchange gaat innovatiesnelheid sector vergroten

Gepost op 7 oktober 2016 door Moelai Kessing

De laatste twee decennia heeft het internet zich onmisbaar gemaakt in de sector. De transparantie die dit biedt zorgt voor een verschuiving in de rollen van de traditionele spelers. Datzelfde internet biedt echter grote kansen in de keten die momenteel nauwelijks benut worden.

Bekijk update

Werken met meerdere valuta mogelijk binnen FloraXchange

Gepost op 8 september 2016 door Moelai Kessing

Het is nu mogelijk om met meerdere valuta, zoals de kroon en de dollar, te werken. Door de forse groei kwam er op internationaal gebied steeds meer vraag naar deze mogelijkheid.

Bekijk update